پاپوش درست کردن برای دیگری به شرایطی گفته می‌شود که شخصی با انجام اعمالی، آلات و ادوات جرم را به فرد دیگری منتسب کند به طوری که آن شخص در جایگاه اتهام و مورد تعقیب قرار بگیرد، بدون اینکه آن شخص از وجود کلیت ماجرا مطلع باشد. پاپوش مواد مخدر در دسته جرایم پاپوش درست کردن قرار می‌گیرد و اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد پاپوش درست کردن و اینکه مجازات پاپوش مواد مخدر چیست؟ بدست آورید؛ بهتر است با وکیل مشهد در ارتباط باشید.

حکم پاپوش مواد مخدر چیست؟

اگر کسی با آگاهی کامل از بی گناهی یک نفر به صورت عامدانه و به قصد متهم کردن او انواع مواد مخدر را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام به او می‌شود را در منزل یا محل کار یا جیب یا اشیایی که متعلق به اوست قرار دهد یا مخفی کند یا به نحوی به او منسوب کند و به دلیل این اتفاقات شخص مورد نظر تعقیب شود، پس از اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر، صدور قرار منع تعقیب و اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم می‌شود.

چنانچه در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است هر چع زودتر برای مشورت با یک وکیل حرفه‌ای و آگاه اقدام کنید.

بررسی مجازات پاپوش مواد مخدر

بررسی مجازات پاپوش مواد مخدر

پس از کسب مشاوره از یک وکیل مواد مخدر در مشهد می‌توانید به این اطلاعات برسید که در بخش تعزیرات کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی آمده است، اگر یک شخص با نیت متهم کردن فرد بی‌گناهی، بدون اطلاع او، ابزار و آلات جرم همچون مواد مخدر را در اشیایی که متعلق به فرد هستند جاسازی کند به گونه‌ای که بعد از یافتن آن ابزار، فرد متهم شود و تحت تعقیب قضایی قرار گیرد در این صورت بعد از اثبات بی‌گناهی آن فرد و اعلام برائت قطعی آن فرد و قرار منع تعقیب، حکم شش ماه تا 3 سال زندان و حداکثر 74 ضربه شلاق برای فرد درست کننده پاپوش صادر خواهد شد.

اما در قانون مجازات اسلامی ایران مجازات جرایم مرتبط با مواد مخدر صنعتی به مراتب سنگین‌تر از مجازات‌های مواد مخدر طبیعی هستند؛ زیرا آثار تخریبی و اعتیادآور مواد صنعتی بسیار بیشتر از مواد طبیعی است از این رو در قانون، حداکثر مجازات پاپوش مواد مخدر به شرح زیر است:

  1. اگر وزن ماده مخدر کمتر از پنج سانتی گرم باشد دادگاه حکمی معادل پانصد هزار ریال جزای نقدی و 50 ضربه شلاق صادر خواهد کرد.
  2. اگر ماده مخدر صنعتی بیشتر از پنج سانتی گرم و کمتر از یک گرم باشد، فرد به 3 میلیون ریال جزای نقدی و 70 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
  3. اگر ماده مخدر بیشتر از چهار گرم و کمتر از پانزده گرم باشد جزای نقدی آن معادل بیست میلیون ریال و ضربات شلاق 74 بار خواهد بود همچنین فرد به هشت سال حبس نیز محکوم خواهد شد.
  4. مقدار ماده مخدر از پانزده گرم بیشتر و از سی گرم کمتر باشد، مجازات آن سی میلیون ریال جزای نقدی، پانزده سال زندان و 74 ضربه شلاق خواهد بود.
  5. اگر ماده مخدر صنعتی جاسازی شده وزنی بیشتر از 30 گرم داشته باشد، حکم فرد پاپوش درست کننده اعدام و مصادره اموال خواهد بود. (شرط تامین هزینه برای زندگی متعارف اعضای خانواده همچنان لازم الاجرا خواهد بود.)
  6. در صورتی که فرد پاپوش درست کننده برای بار اول مرتکب این جرم شده است و وزن ماده مخدر جاسازی شده بیشتر از سی گرم باشد دادگاه با درنظر گرفتن عدم سوء پیشینه، حکم اعدام را یک درجه تخفیف می‌‍دهد و تبدیل به حبس ابد می‌کند اما همچنان مصادره اموال صورت خواهد گرفت.
اثبات بی گناهی پس از صدور حکم پاپوش مواد مخدر

اثبات بی گناهی پس از صدور حکم پاپوش مواد مخدر

افرادی که قربانی طرح شکایت واهی شده‌اند و حیثیت آن‌ها از طریق پاپوش ساختن لکه‌دار شده است، به دنبال راهی هستند که به بهترین روش ممکن حیثیت خود را احیا کنند و افترا زننده را به سزای عمل خود برسانند. شخصی که از او شکایت بی‌دلیل شده است چگونه می‌تواند از حیثیت لکه‌دار‌شده خود دفاع کند؟

چنین شخصی می‌تواند با طرح شکایت افترا علیه شخصی که این شکایت غیرقانونی را مطرح کرده است برای اعاده حیثیت خود تلاش کند؛ یعنی فرد بعد از اثبات بی‌گناهی خود می‌تواند طبق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی به عنوان مفتری شخص شاکی را تعقیب کند. معمولا در این خصوص شخص با طرح شکایت افترا به دادسرا، تقاضای تعقیب، تحقیق و محکومیت مفتری را می‌کند. در همین راستا مفتری احضار می‌شود و دفاعیات خود را ارائه می‌دهد؛ اما در صورت با اثبات سوء نیت وی، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به اتهام مربوط به دادگاه عمومی جزایی ارسال می‌شود.

نقش وکیل مواد مخدر در پرونده‌های پاپوش مواد مخدر

اگر فردی بخواهد بهترین وکیل مواد مخدر را برای خود انتخاب کند باید از وکیل باتجربه‌ای که تخصص او جرایم مواد مخدر است و سال ها در این عرصه فعالیت داشته کمک بگیرد، دفاع وکیل در پرونده مواد مخدر می‌تواند با شناخت واقع بینانه‌‎ای که از سازوکار دادگستری و پتانسیل‌های قانونی تاثیرات مثبتی بر روی پرونده موکل خود بگذارد از جمله روند رسیدگی به پرونده متهم منظم و تسریع شده و از بازداشت موقت طولانی مدت و بلاتکلیفی فرد جلوگیری می‌شود. همچنین وکیل مواد مخدر با حصول شرایطی از جمله عدم سو پیشینه موکل و همکاری با نیروهای نظامی کشور و تسلیم به رای بودن، می تواند مجازات فرد را تا نصف حداقل مجازات جرم کاهش دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا حکم و مجازات پاپوش دوختن برای شخص بی گناه را برای شما توضیح دهیم. همانطور که می‌دانید سالانه افراد زیادی هستند که به دلیل سوء نیت کلاهبرداران و مجرمان دیگر پاپوش‌ها و جرایمی گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود که رفع اتهام از آن جرایم کار سختی محسوب می‌شود. در این راستا کسب اهنمایی و سپردن پرونده به یک وکیل پایه یک دادگستری درجه یک این امکان را به شما می‌دهد تا با زیر و بم قوانین آشنا شوید و بتوانید از حق خود در دادگاه با تکیه بر دانش و تجربه وکیل خود دفاع کنید. بنابراین شما می‌توانید روی دفتر حقوقی مریم جلالی حساب کنید و مشکلات خود را با این وکیل حاذق و با تجربه مطرح کنید. بدین جهت تنها کافیست به صورت حضوری دفتر حقوقی مریم جلالی مراجعه کرده یا در صورتی که شرایط دریافت مشاوره حضوری را ندارید با شماره تماس بگیرید.